Web 2.0
Met de opkomst van het semantische web is de positie van de klant aanzienlijk versterkt door middel van de sociale megafoon.
Bedrijven worden gedwongen om normaal om te gaan met klanten en gebruiksvriendelijkheid en klantvriendelijkheid hoog in het vaandel te houden.
Wanneer dit nagelaten wordt zul je de gevolgen binnen de kortste keren merken doordat het sociale sentiment flink in je nadeel zal eindigen, want Twitter is tegenwoordig meedogenloos.
Vandaar dat ik een gedichtje wilde schrijven binnen deze context en de kracht van de jan modaal even uit wilde lichten in dichtvorm.
gedicht: web 2.0
Online engagement, door kwaliteit loyaal
een plotselinge stunt echter gelijk fataal
Een klant bedrogen, een jan modaal
plaatst je in een open tribunaal
Pas op voor het digitale arsenaal
maximaal viraal, een negatieve spiraal
Voor je het weet is het catastrofaal
voordat je iets deed, verlieten we je allemaal
Ik ben een inwoner van vlees en bloed
een hamburger die er toe doet
In staat om te delen, oneindig bereik
bedrijven moeten voor mij op de uitkijk